WAT WIJ DOEN

Stap 1


We beginnen bij de basis. Onze eerste stap is altijd een interactieve 23plusone workshop. Met dit model krijg je haarfijn inzicht in je merk. Er ontstaan altijd oh en ah momenten, 
omdat de invalshoek zo anders is dan 'normaal'.
Je krijgt inzicht in waar het merk voor staat of wilt staan, wat de drijfveren zijn, wat het merk wilt uitstralen. Cruciale informatie en inzichten voor een goed merkverhaal. 

Zo'n workshop duurt een half dagdeel, afhankelijk van het aantal deelnemers. We gaan aan de slag met de 24 drijfveren die 23plusone heeft gedefinieerd. Die drijfveren zijn de basis voor de merkanalyse die we gezamenlijk interactief uitvoeren. 

Minstens zo interessant is de online onderzoekstool Outsider, die we kunnen inzetten. Deze tool meet het brand-image van bedrijven en producten. Hoe zien klanten, prospects en consumenten het merk? Welke drijfveren worden getriggerd, welke emoties roept het merk op? Ook dit is zeer verrijkend omdat je duidelijk gevoel krijgt of het merk met de juiste dingen bezig is, of dat het juist veranderingen moet doorvoeren op het gebied van merkverhaal, merkwaarden, tone of voice oid. 

Stap 2

Het merkverhaal staat. Nu gaan we aan de slag met hele belangrijke mensen - de klanten. We beginnen met de klant-analyse waarin we inzicht willen krijgen in de drijfveren van de klanten. Want als we weten wat de klanten drijft, en waar ze zich bevinden, dan weten we hoe we ze het beste kunt bereiken en raken. Met dat sterke verhaal wat we in Stap 1 hebben neergezet natuurlijk! De opzet hangt af per bedrijf, en hoeveel informatie er al beschikbaar is. Het resultaat van deze stap is een rapport met max 6 klantprofielen.

Stap 3

Nu wordt het echt leuk. We gaan namelijk het merkverhaal uitdragen.
Zorgen dat de klanten en prospects het merk gaan ontdekken en geraakt worden, waardoor ze er meer van willen weten. Op basis van de uitkomst van Stap 2, gaan we kijken waar de gaps zitten tov de huidige marketingkalender en -boodschappen. Uiteraard gaan we die gaps vullen, zodat we die klanten raken op de juiste drijfveren en dat we een langdurige diepgaande relatie met ze opbouwen vanuit inhoud en gedeelde drijfveren. 

Elke klant is uniek

Uiteraard is elke klant uniek met zijn eigen wensen en vragen, en beseffen wij ook heel goed dat elk budget anders is. Daarom kijken we per klant wat de vraag is en bespreken wij gezamenlijk hoe we het betreffende probleem kunnen oplossen.
Dat kan ook tijdelijke ondersteuning zijn op een specifiek project, de lancering van een app, een nieuwe website of het aanscherpen van de huidige merkstrategie.
Als het maar MERKversterkend werkt.

Enige vaste onderdeel van de KENMERK aanpak is de workshop met 23plusone omdat het zoveel inzicht geeft in het fundament van een merk. Of het is een bevestiging dat de klant in de basis alles scherp heeft en goed bezig is, of het maakt duidelijk dat de basis niet stevig staat. En op een instabiel fundament wil je niet (verder) bouwen, die moeten we eerst fixen.
Vertrouw ons maar, deze workshop is een echte must-do. 

Wat maakt KEN-MERK anders?

KEN-MERK gelooft sterk in de purpose-driven generatie. Meer en meer mensen staan stil bij concepten als duurzaamheid en willen graag werken bij een bedrijf dat 'goed doet'.  Daarmee bedoelen we geen non-profit organisatie.  Juist van profit organisaties wordt inmiddels verwacht dat ze op een of meerdere vlakken bijdragen. Dat wordt een steeds belangrijkere drijfveer, voor klanten en medewerkers.

Het gaat niet meer om wat je doet als bedrijf, maar vooral om waarom je het doet. Hoe concreter, hoe beter. Voorbeelden van social enterprises zijn er in overvloed, Tony Chocolony, Granny's Finest, Dopper, Marqt, Mud Jeans. Deze bedrijven doen er toe en zijn authentiek. Daardoor willen mensen graag voor ze werken, en zijn medewerkers trots op hun werkgever. Happiness is all around, en dat werkt door naar buiten. 

The brand is what individuals make of it.

Het merkverhaal wordt bij voorkeur ontwikkeld met een dwarsdoorsnede van het bedrijf, niet alleen het MT. Durf je medewerkers te betrekken bij de creatie van het merkverhaal. Des te groter is de kans dat het breed gedragen wordt en dat je medewerkers trots zullen zijn op het merk waarvoor ze werken.

KEN-MERK is gespecialiseerd in het definieren van de WHY voor jouw merk, een WHY die niet alleen aansluit bij klanten, maar ook bij de medewerkers. En die zijn minstens net zo belangrijk. KEN-MERK ziet gelukkige medewerkers  als een enorme kracht die we maar al te graag inzetten voor het uitdragen van het merkverhaal waar ze zo trots op zijn.